درخواست نمایندگی انواع موزاییک

معرفی و بررسی انواع موزاییک

در واقع موزاییک و انواع موزاییک از پر‌کاربردترین مصالح استفاده شده در ساختمان می‌باشد که به عنوان کف‌‌پوشی بسیار قوی و دارای طول عمر بسیار بالا طی سال‌های اخیر توجه تمامی مهندسین و افراد را به خود جلب کرده است. موزاییک‌ها انواع مختلفی دارند که شامل معمولی، موزاییک پلیمری و … طبقه بندی می‌شوند که بهترین نوع موزاییک برای استفاده در محیط حیاط موزاییک‌های پلیمری می‌باشند. البته باید در نظر داشته باشید از موزاییک هم در محیط داخلی و هم در محیط خارجی ساختمان بدون محدودیت استفاده می‌شود. برای آشنایی بهتر با انواع موزاییک و خرید موزاییک از صنایع‌های معتبر در این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف موزاییک

موزاییک(mosaigue) کلمه‌ای است که ریشه در زبان فرانسوی دارد، با این وجود با بررسی دقیق در می‌یابیم که اولین موزاییک در بین النهرین کشف و استفاده شده است. موزاییک در حقیقت هنری از چینش و قرار گیری چند قطعه کوچک در کنار یکدیگر می‌باشد که یک اثر جامع و کامل را به ارمغان می‌آورد. در ترکیب انواع موزاییک از موادی مثل سیمان مرغوب، پودر سنگ، ماسه، آب، رنگ و … استفاده می‌شود. برای تولید هر چه بهتر موزاییک با قطعاتی با اندازه یکسان از روش قالب‌گیری استفاده می‌شود.

ساختار موزاییک‌های ساده از دو لایه اصلی تشکیل شده است. لایه‌ی رویی یا بالایی که زیبایی و تقش و نگار انواع موزاییک را بر عهده دارد و لایه زیرین یا لایه دوم که باعث دوام و مقاومت بیشتر موزاییک می‌شود.

کاربرد انواع موزاییک

به دلیل دارا بودن قابلیت‌های متمایز انواع موزاییک‌ها نسبت به یکدیگر از آن‌ها در مکان‌هایی که نیاز به مقاومت بالا می‌باشند استفاده می‌شود. این مکان‌ها به شرح زیر می‌باشند.

  • کفسازی مکان‌های کارگاه‌های تولیدی
  • انبارهای کارخانه‌ها
  • موزاییک مناسب برای کارخانه‌های تولید مواد شیمایی
  • کارخانه‌های مواد غذایی
  • پالایشگاه‌ها
  • نیروگاه‌های پتروشیمی
  • موزاییک‌های پارکینگ
  • کارواش
  • و….

موارد فوق مکان‌هایی هستند که شما می‌توانید به وسیله‌ی موزاییک‌های مقاوم و باکیفیت زیبا و مقاوم سازید.

IMG 20161229 215323 742 e1582551927671

مراحل تولید انواع موزاییک

برای تولید هر موزاییک لازم است که مواردی طی شود تا موزاییک مقاوم و باکیفیت تولید شود، این مراحل به شرح زیر می‌باشند.

  • آماده سازی مصالح مانند ماسه، آب، سیمان و …
  • انبار کردن مواد تولید شده
  • شست و شوی دقیق مصالح به دو صورت سنتی و یا ماشینی
  • مخلوط کردن مواد به خوبی
  • قالب گیری و پرس مواد
  • ساییدن که به دو صورت ساب سنتی، ساب اتوماتیک و ساب نواری صورت می‌گیرد
  • عمل آوری
  • بتونه کاری
  • دپو کردن

مراحل فوق در تولید موزاییک‌های مقاوم و باکیفیت نقش دارند و باید به طور دقیق و زیر نظر مهندسین باتجربه صورت گیرد تا بهترین نتیجه را به ارمغان آورد.

لایه‌های موزاییک

انواع موزاییک‌ها در ابعاد و طرح‌های مختلف تولید و ساخته می‌شوند، موزاییک‌ها از دو لایه تشکیل می‌شوند که هر کدام از این لایه‌ها به نوبه خود در زیبایی و مقاومت موزاییک‌ها نقش دارند، خصوصیت این لایه‌ها به صورت زیر می‌باشد.

لایه رنگ موزاییک یا رویی

لایه رویی یا رنگی موزاییک سطح رویی موزاییک را تشکیل می‌دهد. در ترکیبات این لایه پودر سنگ، سیمان و آب استفاده می‌شود که در برخی از شرایط برای زیبایی بیشتر سطح رویی موزاییک از سنگ دانه‌های رنگی استفاده می‌کنند. نقش و نگارهایی که بر روی سطح رویی موزاییک وجود دارد به واسطه این لایه رویی موزاییک می‌باشد.

لایه نازین یا زیرین

این لایه نسبت به لایه رویی در موزاییک‌ها از ضخامت بیش‌تری برخوردار می‌باشند زیرا باید فشار ناشی از لایه‌ی رویی موزاییک را به خوبی تحمل کنند. در تولید این لایه زیرین از موادی مانند ماسه، سیمان و آب استفاده می‌شود.

 انواع موزاییک

تفاوت انواع موزاییک‌ها در میزان مواد اولیه و درجه سختی آن‌ها می‌باشد. نحوه استفاده هر موزاییک برای هر محیط به مقاومت آن موزاییک و میزان برخورد آن موزاییک به مواد شیمایی و ضربه بستگی دارد. انواع موزاییک‌های مختلف به شرح زیر می‌باشد.

انواع موزاییک

موزاییک دو لایه (معمولی)

موزاییک دو لایه که به آن موزاییک ساده گفته می‌شود، معمول‌ترین و در دسترس‌ترین نوع موزاییک می‌باشد. در ساختار این موزاییک از موادی مانند سیمان، ماسه، آب و … استفاده می‌شود. لایه رویی موزاییک معمولی رویه‌ای از رنگ روشن می‌باشد و از سنگ ریزه‌های رنگی برای زیبایی و جلوه بخشیدن به کار استفاده می‌شود. از مهم‌ترین مزایای این موزاییک قیمت مناسب و اقتصادی آن و همچنین در دسترس بودن این نوع موزاییک می‌باشد.

موزاییک تک لایه

این نوع موزاییک‌ها، نمونه‌هایی از موزاییک‌های کم وزن در بازار می‌باشند، به علت وزن بسیار سبک این کار انتخاب خوبی برای استفاده در ساختمان‌های چند طبقه می‌باشند. این نوع موزاییک‌های تک لایه فاقد قسمت زیرین هستند و در تولید موزاییک‌های تک لایه از سنگ دانه‌های بسیار ریز استفاده می‌شود.

موزاییک واش بتن

موزاییک واش بتن از نظر ساختاری شباهت بسیار زیادی به موزاییک ساده دارد. با این حال تفاوت‌هایی در مواد اولیه مورد استفاده و فرم تایل‌ها در بین آن‌ها قابل رویت می‌باشد. یکی از عمده‌ترین تفاوت این موزاییک با موزاییک ساده استفاده از پلی کربوکسیلات در این موزاییک می‌باشد. پلی کربوکسیلات نوعی مایع عسلی مانند است که در فرآیند تولید با ترکیب سنگ دانه‌ها در یک غشا مولکولی سنگ دانه‌ها را در بر می‌گیرد و مانند چسبی بسیار قوی مقاومت و فشار بسیار بالایی در سنگ دانه‌ها ایجاد می‌کند.

به دلیل ساختار تایل‌ها و وجود دانه‌هایی است که از سطح آن بیرون زده‌اند. این ساختار منحصر به فرد بیشتر زیبایی کف پوش‌ها را به دنبال دارد و در هنگام بارندگی از ایجاد لغزندگی بر سطح موزاییک‌ها جلوگیری می‌کند. از مزایای موزاییک واش بتن می‌توان به عدم لغزش سطح، قیمت مناسب و استحکام بالا اشاره کرد.

موزاییک ویبره‌ای

در واقع موزاییک ویبره‌ای، همان موزاییک‌های تک لایه‌ای هستند که نیاز به ساب ندارند و در ساخت آن‌ها به وجود فشار نیاز نیست. مراحل تولید این نوع موزاییک به این صورت است که در ابتدا مواد اولیه مورد نیاز به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و به اندازه مورد نظر در درون قالب‌های پلاستیکی ریخته می‌شوند.

موزاییک گرانیتی

این نوع موزاییک‌ها عمدتا به روش ویبره‌ای و پرسی تولید می‌شوند، از جمله کاربردهای این نوع موزاییک‌ها می‌توان به عنوان کفپوش‌های سالن‌های صنعتی، پارکینگ‌ها، مدارس و کارخانه‌ها اشاره کرد.

خرید انواع موزاییک باکیفیت

اگر به دنبال خرید انوع موزاییک‌های باکیفیت از بهترین صنایع هستید، ما به شما موزاییک ایران را معرفی می‌کنیم. این مجموعه با دارا بودن تجربه از سال 1360 تا کنون بهترین موزاییک را با کیفیت بسیار بالا و زیر نظر برترین مهندسین تولید و با قیمتی اقتصادی در میان رقبای دیگر خود عرضه می‌کند. شما علاوبر خرید انوع موزاییک می‌توانید موزاییک با طرح سفارشی و دلخواه خود را با خیال راحت به دست این تیم حرفه‌ای بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *